Szeged

20140806_172222_1416308794.jpg_437x583

Miért ne lehetne itthon is cserélni?

Amikor nagyjából körvonalazódott a nyarunk, hogy ki mikor dolgozik és hol lesz nyári játék, mikor nyaralunk és mikor leszünk otthon, a közösen eltöltött időt nagyon kevésnek találtam.

Mégiscsak nyári szünet van!

És ha én úgy gondolom, hogy többet akarunk együtt lenni, akkor többet is leszünk.

Kitalálok mindenféle programot akkor is, ha éppen otthon maradunk kettesben a gyermekkel, vagy nagyon szeretem a barátokkal is múlatni az időt, sőt, akár csak kiülni a kertbe olvasgatni...

De a legjobban azt szeretem, ha együtt vagyunk. Bárhol. 

Így ha a családfőt hosszú napokra elszólítaná egy-két vidéki turné, akkor cselekedni kell.

Nagyon örültek amikor előálltam a javaslattal.

Illetve szokásom szerint továbbgondoltam... Miért mindig csak külföldön felfedezünk és turistáskodunk?

Ha összerakom, hogy családunk tagjai hány helyről származnak és hol élnek most, kész is a "bár dolgozunk, mégiscsak felfedezőkörút".

Kislányunk is elég nagylány már ahhoz, hogy végigjárja az ősök gyerekkorát.

Kezdjünk egy debreceni családlátogatással, én ott születtem és éltem sokáig. Kicsit bolondítsuk meg azzal, hogy megpróbáljuk az oly' jól ismert várost ezúttal turistaszemmel nézni és a családi vendégeskedések és jóllakások mellett csavarogjunk, járjuk végig a látnivalókat, pont úgy utánaolvasva és fényképezőgéppel felszerelkezve, ahogy minden más úton szoktunk. Szállás kipipálva.

Onnan tovább megyünk majd Gyulára, ahol Apa hármat is játszik, az estéi foglaltak ugyan, de a napjait velünk tölti. Tehát itt a főhadiszállás.

Azonban ha már úgyis meglátogatnak ott minket az apai nagyszülők előadást nézni, akkor járjuk be azt környéket is rendesen, ahol Papa gyerekeskedett, megmutatja a szülői házat, hol focizott és merre rosszalkodtak. Medgyesegyháza, Békéscsaba, Szanazug.

Bár Gyulán is van csereotthon partner, akik első szóra nyitottak voltak és szívesen cseréltek volna, a dátumokat sajnos végül nem sikerült összehoznunk, így Gyulán maradt a szálloda.

Innen együtt megyünk át Szegedre, ahol újabb egy hét néhány újabb előadással és nem mellesleg Apa ott született. Sőt, az én Anyukám is ott él most néhány kilométerre, Mórahalmon.

Nézzük csak...

Igen, van csereotthon tag Szegeden! Igen, boldogan jönnek abban az egy hétben a házunkba és fedezik fel Budapestet és a Dunakanyart és másszák meg az összes közelben található dombot, hegyet és kóborolják be az erdőket.

Azt hiszem leírhatom, hiszen Anikóval az első pillanatban egyetértettünk benne, hogy aki csereotthon tag, az valami olyan nyitottsággal van a világra, hogy ezek az emberek rögtön egy hullámhosszon vannak.

Úgy egyeztettünk telefonon, mintha évek óta ismernénk egymást és pont ilyen szeretettel köszöntöttük egymást Gyulán, ahová Anikó munkaügyben szaladt át Szegedről, így egyúttal a kulcsátadást is megejtettük.

Így varázsoltunk a külön töltött időből két csodálatos hetet, 7 városban, sok-sok élménnyel, időutazással.

Azt hiszem ez még csak a kezdet volt. Több van ebben az itthoni otthoncserében is!